Translate

måndag 12 januari 2015

Spinning med Leif 120115

Så var vi igång igen efter ett längre uppehåll med ARBIS-spinning.
För min del var det också ett längre uppehåll med allt vad träning innebär. Mycket p.g.a. allt som hänt med efterarbete kring min fars bortgång men också andra dramatiska saker har skett i min närhet som gjort julledigheten mycket ledsamt och tråkigt.

Men nu är det nytt år med nya möjligheter och ny energi! Jeeee!!! :-)

En sak är klar... jag har inte gjort något nyårslöfte och det känns sköt på många sätt.
För att överleva starten med nedgången kondition och uppgång med kroppsvikt på ca 1 kg så finns i och för sig nog i bakgrunden ett oskrivet (men inte längre) löfte. Jag skall gå ner i vikt typ 5 kg! Och det skall ske med hjälp av spinning, inget socker, ingen alkohol innan sportlov och massor av cykling och velomobiltrampande när klimatet blir bättre, plus att dricka mycket mer vatten än vad jag brukar göra...

Till måndagskvällens pass finns fler platser lediga. I och för sig så kan jag förstå att man inte vill utsätta sig med att köra sig helt slut så sent på kvällen som passet är lagt att vara (20-21.30). Men jag lovar att lägga upp låtlistan på ett sätt som gör att vi nog bra kan sova utan att vara för upphetsade. ;-)

VÄLKOMMEN!

Här är kvällens låtlista som kan kallas "...rulla på!":

Lätt rulla igång terminen - sträcka-töja
Rulla igång uppvärmingen 1
Uppvärming 2
Klättring
Rulla fart!
Variation och småsprint
Minidistans 1
Rulla på stående och sittande - med variationer
Rulla fart! - minidistans
Klättring
Minidistans 2
Rulla på stående och sittande 
Rulla fart! Stående sprints
Klättring
TUNG SPRINT - TUNG SPINNING!

Slutsträcka - rulla på……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar