Translate

måndag 16 februari 2015

Spinn med Leif 160215

Länge sedan jag lade upp något på min kära blogg.
Som vanligt har jag nu i denna vintertid inte haft så mycket tid att sitta vid dator och pyssla med bloggar etc. Men en liten låtlista inför kvällens spinningpass skall jag väl hinna med.
Senaste måndag hade vi ett ganska hårt pass med två tunga "Tabata-avsnitt", dvs. en form av intervallträning. Då utlovade (hotade) jag med att sätta in ytterligare ett avsnitt tabata. Men så här en vecka efteråt så kom jag i helt andra tankar och har nu sammanställt en härlig "vintage/retro" låtlista tagen ur mina tidigare års pass från typ 2010.
När nu detta pass är mitt sista inför den stundande vintersemestern på Gran Canaria med cykling varje dag i två veckor så kallar jag kvällens pass:
"Festen innan grisfesten" ;-)
Håll till godo:

Töj och sträck
START:…….
Uppvärmning 1
Upp med puls - stående spurt i refräng
Klättringar! 
Stående variationer
TUNG Klättring! 1
Full fart!
Variationer hit och dit…. lätt spinn
TUNG Klättring! 2
GRYM Spurt Stående i refrängstarten!
Distans!
Lätt spinning med variationer
TUNG Klättring 3
Snabb spinn med TUNGT motstånd 

Slutspurt!

Välkommen kl 20.00 till Stjärnhallen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar