Min vätternrunda 2012 i fara !!!

Okej...

I förrgår var jag till läkaren för att ta reda på vad som orsakar en störning i vänstar ljumsken. Det liksom packar och irriterar som om jag ständigt är nödig, liksom...
För omkr. 15 år sedan blev jag operead för bråck just där, men dock ett par cm högre upp.
Nu har jag samma känsla igen. Vid besöket hos min läkare fick jag beskedet att "något" tydligt packar på där nere. Vad det är kunde han inte säga. Det kan vara endera en irritation, en bråkande ärrbildning från det tidigare ingreppet, en fettsamling eller just det värsta att jag drabbats av ett bråck igen och att platsen indikerar på att ifall det fort förvärras så kommer ett akut läge och att t.o.m. tarmar kan s.a.s. rinna ner. Inte bra alls alltså.

Som levande människa jag är så befarar jag ju också en möjlighet att det kan vara en växt eller...? ...men, men... få se.
Under läkarbesöket var jag ytterst nervös för att mitt cyklande nu kan få ett abrupt uppehåll och att satsningen på min 10:e Vätternrunda nu kunde gå om intet...
Vid tillfället konstaterade vi nog att den trakten av kroppen inte belastas så värst mycket vid cykling och att jag nog troligen kan cykal VR - men försiktigare.

Efter det konstaterandet undersökte läkaren mig och blev helt på det klara att han anser att jag borde genomgå en ultraljudsundersökning och också göra ett besök vid labbet.
Han förslog en tid för ultraljud till den 13.6... men då slog försvarsmakanismen på och jag kunde inte tänka klart! Det var ju just den dagen då vi skulle starta resan mot VR och Motala och påbörja vår korta sommartripp! Ett nästa datum gavs då till 25.6. Vilket jag tyckte att skulle passa bra.

I dag träffade min fru läkaren som - by the way - också visade sin oro över mitt deltagande över huvud taget i VR och var bekymrad över att jag inte kom den 13:e.

Nu skall jag ändå ringa läkaren och fråga vad han menar. Menar han att jag inte bör delta i den så länge förberedda och uppladdade Vätternrundan, så blir det naturligtvis så!
Just nu känns det oerhört bittert och hemskt och otroligt ovisst och sorgligt!

Få se om inte detta slutar med en besk smak på operationsbordet i den ljuva sommartid...?
:-(

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen