Ny-gammal logo till heders igen

Under den gamla "Svenska konstskolan i Nykarleby" (SKIN):s tid så fick jag äran att utforma en logo för skolan. I och för sig så varade inte den tiden så länge därefter. Skolan delades i två avdelningar, Svenska yrkeshögskolan och Svenska yrkesinstitutet...

I och med att jag trots allt har copyright © på den och att SKIN numera är död och begraven så tänker jag ny tanke på att kapa tillbaka min logo och kanske använda den som sigill för min egen produktion och se den som duAlis-logo.

Logon delade dock smaken i två tydliga läger. Liksom "dualis"-filosofin det fakto också skall göra. Vissa tyckte att den inte representerade skolan på ett rätt sätt. Man tyckte att logon var alltför skarp och vass på många sätt. Men det var just det jag strävade efter! Skärpa och distinkthet...
Vissa tyckte att den såg ut som ett tetra-pack osv.

Jag ville, också då, att peka på ambivalens och konst, tradition och hantverk, skulptur och rumslighet, utställning och presentation och också en viss tydlighet och "struktur".
Allt detta vill jag också med min duAlis-ateljé och konst!

http://leifstrengell.blogspot.com/

Här logon:

Logo för Svenska konstskolan, nu logo för duAlis.
Design @ Leif Strengell

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen