Skönt med en ledig dag!

Skönt att just nu få fördelen av en helgdag innan det blir en klämmdag med skoljobb och sedan igen en helg! I dag var det meningen att åka ut med NCKs cyklister på en längre länk. Men som vädret nu igen ser ut och också det att fun jobbar i dag så bli denna dag något helt annat.
I går var jag för ovanlighetens skull ut på två cykelturer. Den första var ett "butiksbesök" till Jakobstad för att hämta upp min nya cykeldator/navigator. Det blev 44 km. Därefter var det så dax att söka sig ut med onsdagens s.k. "lugna grupp". Så värs lugnt blev det kanske ändå inte. Medehastigheten låg strax över 30 och viss blev det också något litet buskörning. Men alla var med på noterna och njöt i det fina vädret.

I dag skall jag alltså göra något helt annat. Jag tror att jag skall forstätta med mitt ateljé- studioprojekt - att förvandla ett rum och ett garage till en modern grafikverkstad.
Nu är jag så långt hunnen att jag är så gott som helt klar med rummet för digiprint och digital grafik. Nu återstår det bara att konvertera en av printrarna till s.k. "Piezography"-läge.

Här kan man snabbt kolla vad det handlar om: https://www.facebook.com/Piezography

 

I samband med skapandet av ateljé har jag också fått hem mitt lilla "bibliotek" av konst- och grafikböcker. Jag har i åratal uppbevarat dem i konstskolan. Men nu är det andra tider. Skolan flyttar till Jakobstad... men inte mina böcker. Nu behöver jag dem bättre här! Och samlingen ökar säkert igen!

Printeruppsättningen är en EPSON Stylus Pro 4800 där uppe. Den köpte jag av min före detta konststuderande, fotografen Joakim Hansson. Printern under är konstskolans gamla printer EPSON Stylus Pro 4000. Den har jag ännu s.a.s. på prov för att se om jag är nöjd med kvalitén. Hittills ser det mycket lovande ut och att jag så småningom nog inöser den!


Vilken av dessa printar jag skall konvertera till en högklassig svart-vit Piezoprinter är jag ännu inte riktigt klar över.
Just nu lutar det åt att det blir 4800:an. Spännande...!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen