Jobbresa No1

I dag tog jag mig modet till att sticka mig ut på jobbpendlarresa i ett mycket gråslaskigt och mulet väder. Rätt mycket trafik med påtagligt många stora lastbilar, bussar och timmerbilar. Men allt löpte på i bra takt. Medtraffikanterna var alla mycket artiga och följsamma och gav mig massor av väg så att jag inte helt skulle bli nersprutad av slask och salt.
Fortsättningsvis går färden i maklig takt p.g.a. uslig kondition och vinterdäck av grövsta sort. Men trots allt så känner jag av en gryende formstegring. Jag har ju trots allt varje dag försökt mig ut på en länk och det börjar ge resultat.
Nästa vecka är det äntligen dax för riktigt jobb. Då är det tänkt att jag ofta skall börja velomobilpendla. Som vädret nu i dag såg ut och ljuset håller ju på att återkomma så kommer det här att gå mycket bra.

Här är dagens tur dokumenterad:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen