En ny länk ut till Jeppo och Kepppo.

På onsdagen 26.2 stack jag, trots förkylning, ut på en liten friskluftslänk. Färden gick igen ut mot Jeppo och Keppo. Varför det just nu blir denna minimalistiska resa beror kanske på att jag tycker rätt bra om dessa vägar och att sträckan på 40 km inte är för lång. Vägarna innehåller också ett par fina mot- och medlut. Det är också rätt kul att jämföra feelingen från gång till annan.
Så här skrev jag på Facebook genast efter turen:
"Feels like Flying" läste jag någonstans om hur det känns att köra velomobil. Denna gång infann sig flera njutbara tillfällen där jag just kände så. En sträcka jag nästan alltid tyckt vara tungt är långsvängen vid Bärsas i Ytterjeppo. Speciellt tung har den varit på väg mot Nykarleby. Men denna gång med Stradan kände jag just "feels like flying"... härligt! Det bara gled på!
I och med att jag nu är rätt förkyld tog jag inte alls i så hårt och ändå var medelhastigheten närmare 32km/t!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen