Morgonutfärd

Morgonutfärd via Campus Allegro och en kort fotosession av min Strada för YH Novias hemsida www.novia.fi och sedan ut mot Kållby och Bennäs.
Vinden var mycket byig och kall. Men den påverkade inte så mycket mera än att man skulle vara en aning mer på sin vakt och undvika att hålla sig alltför nära vägrenen.
Ju mer man är ute och kör så lär man sig naturens nycker och på vilka ställen vinden alltid river i mera.
Jag har nu allt mera fått en bekväm attityd och känner mig nu mer trygg i trafiken allt eftersom. Bakspeglarna är mina bästa vänner. Håller jag bara ständigt bra uppsikt bakåt så kan jag köra avslappnat och mjukt. Numera kör jag oftast mitt på körbanan och saktar i och drar en aning till höger när bilar närmar sig bakifrån. Kommer det ingen bil mot när det kommer en bil bakifrån viker jag rätt lite till sidan och mer eller mindre "kräver" min rätt till väg och därmed tvingar bilar att göra en ordentlig omkörning.




















Under dagens tur passade jag på att köra på ett tag inne i Jakobstad och längs gatorna för att "visa mig" och göra mig och mitt ekipage till en vanlig uppenbarelse att se upp med. Jag körde några repor längs Jakobstads mycket dåliga cykelvägar och längs Kållbyvägens dubbelfiliga vägar och tog också ett varv längs gatorna med bilaffärer...
Det här var dagens länk:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen