Mellan hopp och förtvivlan...

Jahapp...

Och vad säger man om det här då?
Det är ju säkert helt klart att man inte skall operera om man anser att infektionsrisken är för stor. Just nu är jag mitt uppe i en cortisonkur för att mota ut den enerverande astman. Cortison och operation är ingen bra kombination fick jag veta i dag...
Det var ju först meningen att jag skulle vara på operationsbordet redan i onsdags. Men när jag hade startat min cortisonkur redan på måndag så ville man skjuta på operationen till inkommande måndag den 16.12.
I dag fick jag ändå två samtal från dagkirurgiska som ledde fram till att man inte ville utsätta mig för möjliga komplikationer med infektioner. Kirurg Ikkala ville helt enkelt chansa. Han ansåg att cortisonkuren borde ha varit över och en paus på typ en vecka innan operation. I.o.f.s bra så,
men nu har jag då alltså blivit fast i ett julfirande som skjuter på tidtabeller och ställer saker helt på sin ände.
Nu fick jag en tid först till den 16.1.2014.
Det betyder en hel månad av väntan och fortsatt "hemsk" tid med mitt packande bråck som absolut inte blivit bättre. Snarare tvärt om. Det har nu också dykt upp tillfälliga småsmärtor. Hittills så har det bara varit ett störande packande med vissa tillfällen av smärta beroende av längre stående och vandrande.
Men That´s Life... Vad kan man. Och nu är det helt onödigt att tänka sig att gå via den privata vården. Nu beror ju detta på tja. cortison och jultjofirande. :-/

Mitt alterneringsledighetsår är snart förbi. Det är meningen att mitt arbete startar upp den 26.12. och min första kurs är satt att vara den 7.1.2014. Få se hur det blir med det?
Kursen jag skall ha är en valfri kurs i teckning och är därmed inte på något sätt fysiskt ansträngande. Det är mera oron och den tilltagande ömheten som stör. Frågan är om jag då är helt enkelt "fit for fight", få se - få se?

Men - fortsättningsvis så är jag hittills mycket nöjd med hela "vårdkedjan" från Nykarleby HVC till Malmska sjukhusets agerande och varma empati.

Tack så långt!

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Ljumskbrack/

God forts på advent och Glad Lucia!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen