Väntan är över! Jag har ett datum...

Jess, jess, jess!

När det går undan så går det undan!
I och för sig så har jag ju kastats mellan hopp och förtvivlan nu i typ två månader. I början av oktober började jag få allt svårare med "något nere i magen" och var på min fösta undersökning den 8.10. Jag har varit på provtagningar och på "helscanning" av bål och lungor.
Hela tiden har dock haft problem med något som jag hela tiden försökt peka på; att jag säkert har "bråck" eller uttöjda bukhinnor. Läkarna har nog sannat med men har hela tiden gått vidare med sidoundersökningar p.g.a. de "förhöjda tumörmarkörer" jag uppvisade under det första blodprovet.

Efter CT röntgen den 29.11 fick jag reda på att allt var bra med bukavsnittet.
Provet man tog i samband med endoskopi-undersökningen en vecka tidigare såg också bra ut.
Däremot var min läkare en aning orolig för vad man såg i botten av bägge lungorna. Hon sa dock att det kan vara sviter av ett tidigare "liv som rökare". Hon skulle dock konsultera med en lungläkare för att säkra sig om ifall det var något alarmerande.
Som jag tolkar det så var detta just orsaken för de förhöjda markörerna. Men det är bara min egen tolkning...

Nu har det gått en vecka och inget har hörts från vare sig "min" läkare eller någon lungläkare. Inte heller har något brev dykt upp.

Men! ...i morse ringde en snäll "informationssekreterare" från Malmska sjukhus och sa att jag är inbokad för en "brådskande brockoperation" till denna onsdag, alltså 11.12.

Innan det så skulle jag, gärna i dag, komma upp till dagkirurgiska avdelningen för diskussion och planering.
Nu har jag varit där och allt såg i sig bra ut. Jag fick också veta att lungläkaren konstaterat att det redan för flera år sedan sågs något likadant på röntgen man tog då.
Jag har nu en tid i april 2014 för en till skivröntgen och blodprov för att kolla upp mina lungor.

Nu säger jag bara jippii! Jess, jess, jess... jag blir alltså operarad för mitt kära bråck på högra sidan på morgonen 11.12! Tänk vad glad man kan bli för en operation!
Snabba ryck i Jeppis!

...och nu kom posten med det brev jag saknade!

Det enda som nu retar mig är jag säkert ännu sex veckor är tvungen att vara o-tränad, o-cyklad, o-velomobilad och o-motionerad. Totalt alltså hela 14 veckor!

Men vänta bara... det kommer en vår! :-)

Av bara ren och pur glädje for frugan och jag på kaffe och tårta till Café Fredrika.

Vi ses!

P.S: Oj oj...
I och med att man blev orolig för att jag påbörjat en cortisonkur i går för att stävja min eskalerade astma och ökande hosta så ville min läkare skjuta fram operationen till den 16.12.
Då skulle det bli en annan läkare. Vilket också gjorde att bedövningen skulle bli ryggbedövning i stället för lokalbedövning.
Voi, voi..., men vad kan man när man har skraltig hälsa...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen