Om min spinning just nu och framtiden

Det är en egendomligt bra situation jag befinner mig i som spinninginstuktör. Tänk att få dra passen i form av "kurser"! Trygga kurser där grupperna alltid i stort sett är de samma. Man s.a.s. växer samman där jag som instruktör får "sjunka in" och förstå mig på vilken nivå och vilken målsättning envar deltagare befinner sig på.
I går var det i och för sig ett större bortfall av deltagare. Mycket säkert på grund av det fina vädert och av att det nu blivit vår på allvar med allt vad det innebär.
Passet blev enligt mig mycket lyckat där alla tog i vad tyglarna håller. Passet innehöll nu också två Tabata-avsnitt. Denna gång med endast en kort återhämtning mellan. På det sättet så blev passet ytterst intensivt och säkert också effektivt. Avsnitten före och efter Tabata försökte jag få till att bli mycket stående och trögtrampande muskelträning.
Viktigt för mig är att passen innehåller rolig och intensiv musik och att det mellan varje låt inträffar en variation på något sätt. Jag försöker också variera mitt i låtavsnittet för att så mycket som möjligt undvika uttråkning.
Det om det...
Snart är spinningsessionerna och Arbiskurserna slut. I går fick jag också papper för nästa års kursplanering. I och med att mitt arbete nu inkommande höst flyttar till Jakobstad och ny omgivning med nya utmaningar så känner jag mig mycket tveksam inför nästå års möjligheter att kunna dra så många pass jag gjort detta år... Så få se, få se!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen