Lördag 23.2. 1:a och 2:a länken på GC

Hej och håå från ett, åter igen, ljuvligt Grana Canaria och Puerto Rico!

I år får vi, min fru och jag, nöjet att få ha alla våra barn, utom en som numera bor i södra Finland, med oss på vår resa. Lägg därtill att vi också ville ha med oss barnens "andra hälft" i form av fästmö och fästman. Mycket tillfredsställande på alla sätt!
Totalt är vi nu alltså nio personer med i ressällskapet! I går på fredag var vår första heldag här i solsäkra PuertoRico. Förmiddagen gick åt till att känna in och förbereda oss. Frun tog en promenad med dottern och jag började skruva ihop min cykel. Efter en lätt lunch så gjorde jag min första testtur, som jag alltid brukar göra, för att kolla att allt på cykel funkar och att allt är bra justerat. I och med att jag glömde hem en in-sex nyckel för att komma åt att spänna pedalerna så beslöt jag att ta mig till en cykelfirma i Playa del Ingles. Totala km. den dagen blev väl ca 50 km...

I dag lördag var planen att ta mig ut på den fösta riktiga länken till en by strax norr om Playa del Ingles och en liten nätt stigning som kallas Ayagaures.
I dag på lördag är tempot i den täta trafiken rätt lugn i och med att stora mängder cyklister var ute och åkte. Det flöt på bra utan någon som helst incident.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen