Spinning för alla 2.10.2013

Senaste vecka hade jag förmånen att testköra en s.k. Velomobil. Den veckan blev helt säkert en av mina häftigaste! Många erfarenheter av nytänkande, trafikpsykologi, miljöansvar och vad man som privatperson kan göra utöver det vanliga och "normla".
Mer om det senare här på min Synbarligen-blogg där jag så småning om också skall öppna en skild etikett med rubriken "Velomobil".

Vart än jag kom med STRADAN så blev det oftast en glad 
och uppspelt stämning med massor av folk som ville titta 
och diskutera.



























Nu har jag också dragit igång höstsäsongens tre spinningpass inom Arbis. Inget egentligt avvikande har hänt från tidigare år mera än att jag försöker vara än mera tydlig och "pedagogoisk/förklarande" under sessionerna. Jag försöker också vara ännu mera sparrande och påhejande, men här är det deltagarna som bättre kan informera och utvärdera hur det går med det.

Onsdags- och torsdagskvällens låtlistor kommer inte så mycket att skilja sig från varandra. Men i och med att onsdagens pass heter "Spinning för alla" och torsdagens heter enbart "Spinning" så borde de nog avvika till en "viss" del, som jag ännu har svårt att definiera.
Effektiv tid ca 45 min. , därefter stretching... :

Cookies n Beans – It's Alright ...musik innan start
Dire Straits – The Bug ...musik innan start
Daft Punk – Get Lucky - Radio Edit (4:09) INLEDNING OCH UPPVÄRMING MED STRETCH etc.
Eric Amarillo – Sambofet - Radio Edit (2:58)  RULLA IGÅNG + FÖRSTA STÅENDE
Opus – Live Is Life 2008 - Reggae Version (4:19) VARIATIONER OCH FÖSTA KLÄTTRING
Avicii – Wake Me Up - Radio Edit (4:10) SNABB KLÄTTRING, SITTANDE OCH STÅENDE
Gary Caos – La trompette (Bernasconi Radio Edit) (3:00) VARIATIONER OCH "JUMPING"
Milez Benjiman – Crazy 'Bout Ya (4:46) TYNGSTA KLÄTTRINGEN MED MOTSTÅND MELLAN 4AN OCH 5AN
Psy – Gentleman (3:15) KLÄTTRING MED BENTRÄNING I OLIKA POSITIONER
Bronski Beat – I Feel Love (6:02) DISTANS MED JÄMNT HÅRT MALANDE....
Ylvis – The Fox (3:34) KLÄTTRING - SITTANDE OCH STÅENDE
Starlet – Someone Like You - Workout Mix 135 BPM (4:16) KORT DISTANS
Rico Bernasconi – Bollywood - Radio mix (2:54) SPRINTER STÅENDE / SITTANDE
Panetoz – Vissla med mig (3:30) LÄTT SLUTSPURT
Ibiza Lounge – Café del Mar - Little Light Of Life COOL DOWN + stretching
Karen Souza – Creep cool down + stretching

VÄLKOMMEN!

Kommentarer

  1. Ronny Haglund16:20

    Förra gången sjuk, idag möte med stan om Granskärstomterna. Kommer nog nästa vecka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen