Äntligen back in blogg!!!

Okej....

Så nu tänker jag igen få en aning bättre styrfart på min kära blogg. Det har s.a.s. runnit mycket vatten under broarna (en mycket sann liknelse för denna sommar och höst). Senast jag uppdaterade "Synbarligen" var 13 juli och nu skriver vi redan 14 oktober...

Mitt jobb har flyttat till Jakobstad och Campus Allegro. Familjen och jag själv har ärvt en villa/sommarstuga i Monå. Det har lett till att vi nu också bytt både bil och husbil. I och med att vi i överskådlig framtid skall ägna oss rätt mycket åt "villaliv" så kommer husbilslivet att bli allt mera "projektifierat" och därmed säkert också mycket mer sporadisk.

Något som jag däremot aldrig förändrar eller gör avkall på är mitt cyklingsintresse och inte heller träningsformen "spining". I kväll kommer jag att inleda mina distanspass på 2X45 minuter i Arbis´ regi. Just nu sitter jag som på nålar i väntan på det första mötet. Jag undera och tvivlar just nu mycket på min egen dagsform. Hur skall jag hålla är frågan som irriterar mig. Få se, få se...
Under sommaren och här under uppehållet mellan mina pass så har det utkommit en massa fina låtar som kommer väl till pass. Spännande på alla sätt!

För att upprätthålla en viss grundform har jag nu också passat på att cykelpendla, när nu vädret tillåtit, till jobbet i Jakobstad. Jag har också varit ute på ett par lägre höstlänkar. De senste veckorna har jag ett par gåmger också testat spinning. Senast ett kortare pass under ledning av Hanna Snårbacka...
Det kändes helt ok!

Här är kvällens låtlista (tema: lätt... men tungt ;-)):

Carlinhos Brown – Adobró
DJ Dero – Batacuda
The Shadows – All Day
Caro Emmerald – A Night Like This
Olly Murs – Dance With Me Tonight
Shaggy – Fired Up (F*ck the Rece$$Ion!)
Marina and The Diamonds – Bubblegum Bitch
The Cube Guys & Luciana – Jump - Radio Edit
Sarah Dawn Finer – Moving On - SoundFactory Paradise Dub
Lilla Sällskapet – Jag vill ut - STHLM Steakhouse Remix
Oleg – Elektropop - F & D Remix
Wentus Blues Band – I Don't Care
LMFAO – Sorry For Party Rocking - R3hab Remix
Buranovskie Babushki – Party for Everybody (Original Radio Edit)
Black Sabbath – Children Of The Grave
HOFFMAESTRO – Highway man
Nicki Minaj – Starships - Explicit Version
Pet Shop Boys – Love etc. (Gui Boratto mix)
Shaggy feat. Jaiden – Soldiers Story
Martin Solveig – Hello feat. Dragonette - Single Edit
Sonique – It Feels So Good
Stiftelsen – Härifrån
iio – Is It Love Made Radio [feat Nadia Ali]
Ike & Tina Turner Vs. Gauzz – Raise Your Hand - Push The Tempo Mix
Freud – Garden Of Love - Terra Del Sol Mix Remix

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen