Uppdateringar av hemsidor... och annat "datorarbete"

Har nu i dagar fyra uppdaterat hemsidor och då främst mitt eget jobbs hemsida...

www.bildkonst.fi

Men också...

www.adelbragd.fi


Jag kan bara konstatera att det tar en oändligt massa tid från allt annat man skulle kunna tänkas syssla med. Så har det nu blivit för mig att jag allt mera mixtrar framför datorn med allt möjligt.

Men jag vill absolut inte klaga! Det är inte det... jag bara konstaterar att livet har onekligen förändrats från ett analogt, direkt arbete till något man kan beskriva som indirekt eller enklare förklarat som "digitalt".
Ju mera jag arbeter med datorn så tycker jag också att det känns alltmer här och nu och absolut inget cyberspace!
Jag lyssnar numera också 100% på sreamad musik via Spotify/Spotify Radio eller så knäpper jag på iTunes, YouTube eller annars bara lyssnar på typ Radio Vega över nätet.

Parallellt med allt arbete på datorn i Photoshop, InDesign, GoLive eller Illustrator så har jag alltid upp min mail på två olika platformer, en via Mail och en på WebAccsess.
Naturligtvis så ligger också min Facebook ständigt på, hela dagen under tidens alla timmar också på arbetstid, oavsett om jag undervisar eller arbetar med skolans databas, läsordningar, läroplaner eller studieregister eller annars bara har semester...

Påstå sedan att en "man" bara kan jobba med en sak åt gången...? :-)


Skärmdump 16.10.2012


I´m A Little Mixed Up

Diana Krall – I'm A Little Mixed Up

Sii juu!
Leif

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen