07.04.2012, Påskrundan

distans: 68,14 km
medelhastighet:28,52 km/h
maxhastghet: 43,14 km/h
medelpuls: 143
maxpuls: 166




Härlig, men en aning kall påskrunda.
Nkby-Munsala-Oravais Kaffestuga-Pensala-Jeppo Silvast-Nkby. Temperaturen låg vid ca 0°C. Vinden blåste dikt från väst och havet. Jag hade bestämt att bara s.a.s. rulla på men ändå undvika att bli kall. Jag hade tillräckligt med kläder. Men i alla fall blev tårna en aning kalla men allt flöt på och turen var angenäm.
Kan konstatera en sak om min nya cykel. Till skillnad från mina tidigare Cannondalar är den mycket mer "kursstabil". Nu kan jag också ledigt luta mig på styret på armbågarna och händerna hängande när jag trampar... en liten detalj som jag märkte i dag. Underbar cykel denna min DOLAN Ares SL! ;-) http://www.facebook.com/dolanbikes

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen