Min nya ateljé och grafikverkstad

Just nu håller jag på att inreda en egen ny ateljé/tryckverkstad. Jag förvandlar familjens garage, som hittills definitivt inte varit ett dylikt, till en toppmodern grafikverkstad.
Men den menar jag en verkstad som erbjuder alla möjligheter för ett professionellt konstarbete i teknikerna högtryck (träsnitt, linoleum och relieftryck), djuptryck (alla metoder inom koppargrafik och fotoetsning) och det nyaste inom digital tryck och utskrift, både färg och 8-gradig gråskala i halvformat.

Vad är en grafikverkstad? Här vill jag presentera några vyer och inspirationsbilder inför planeringen av min ateljé:

Underground Impressions Souterraines
305 F Main StShawville, Quebec, Canada





















Grand Marais Art Colony, Minnesota









Grafikens Hus, Mariefred, Gripsholms slott

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen