Digitalkamerorna starkt på kommande

När jag nu också för fullt städar i mitt arbetsrum på skolan dyker det upp de mest nostalgiska saker man minst förväntar sig.
Samtidigt som en mycket nostalgisk kamera dök upp högst uppe på en hylla så ramlade också ut en artikel som handlade om denna nya "fluga" som starkt är på kommande. D.v.s. att "Digitalkameror starkt är på kommande" och att "morgondagens film är ett litet smartkort som rymmer några tiotal bilder..."
Till saken hör att det är en exakt samma kamera som reffereras och beskrivs i JT som den jag hittade på hyllan:
OLYMPUS camedia digital camera C-1400 L
1,4 Million Pixels
Progressive CCD
3XZOOM

Spännande...! Det var denna kamera jag hade med mig när en grupp från "Konstskolan/SYH" for iväg till Kina på studieresa. Här fotade jag en fin serie från bl.a. Xiamen och Gulanguy. Av dessa gjorde jag sedan många stora utskrifter med tema "Digital Romance" och okså ett stort anatl fotoetsningar. Dessa kan man se på min andra blogg "duAlis": http://leifstrengell.blogspot.com/search/label/Photo%20etching 

:-)


Jakobstads Tidning 1.10.1998, Anders Lerbacka

Kommentarer

  1. Jag har aldrig kommit under "999 bilder kvar" på kameradisplayen trots ibland många tagna fotografier i RAW och dessutom uppemot 15 minuter film på bästa upplösning. Smartkort.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen