Sval Risölänk

Två dar efter varandra med cykling känns kanske ena aning överkurs. Men det var bara så bra väder och inspirationen var på topp för en kvällslänk så här på söndagsseneftermiddag! Jag hade ingen aning och ingen plan på var jag skulle söka mig. Jag levde helt på intuition. 60 km, eller 2 timmar, var dock ett mål.
Jag startade ut mot Jakobstad i en sned mot-sidovind (typ västlig från havet)...
Så småningom passerade jag Jeppis på cykelvägen i riktning Larsmo. Okej, tänkte jag... det får bli Risö-rundan. För då får jag något så när samma vindförhållanden i bägge riktningarna.
Fint väder, som sagt, men en aning kyla i luften som gjorde att tårna, som vanligt, började krampa och bli nerkylda...
Härlig länk men en aning långsam p.g.a. att min kropp egentligen alltid behöver en vilodag mellan alla mina +60 km länkar...


Distance:
59.5 km
Speed:
27.39 km/h
Pace:
02:11 min/km

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen