3 dagar till...

"startsträckan", motlöpan ut från Pueto Rico i Rikting Playa del Ingles
Okej nu har jag då börjat packa cykel och kläder inför vinterns stora upplevelse! Enligt vad jag hört så är vädret på Cran Canaria inte så extremt varmt, ca 15-20 °C. Men det duger bra som träningsväder för en blek och tanig gammal man som jag.
Det kommer att bli mycket hälsosamt att få tillgång till mera utdragna pass efter hela vinterns alla riviga och korta spinningpass.
Jag ser mycket fram emot att få ligga och nöta på i timtal längs alla de fina vägar som numera finns på ön.
I år skall jag också försöka mig på något som jag aldrig tidigare ens kunnat drömma om. Jag har som målsättning att nå toppen non stop, d.v.s. utan att pausa. Det låter kanske inte så svårt. Men för mig är det verkligen ett mål som är högt ställt!
Jag återkommer med mera rapporter och kanske också en hel reseberättelse i någon lokal tidning! Vem vet....?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen