En fantastisk helg 18-19.2.2012

Genuin stämning vid Restaurang Ädelbragd.

Under veckoslutet fick jag och min familj ta del av hela tre förlovningskalas! Men i och för sig så var ett kombinerat för två par på samma ställe. Min son och hans fästmö firades på lördagen tillsammans med hans barndomskompis och hennes gemål på Furirbostället och restaurang Ädelbragd. Det var alltså två storfamiljer som samlades runt ett stort bord med massor av mat.
Jag kan bara säga att stackars den som ännu inte upplevt den mat som serveras på Ädelbragd! Det är helt omöjligt att beskriva de smakupplevelser som erbjuds. All mat serveras på samma gång och dryck serveras i endast ett gals. Allt enligt sen 1700 tals sed. Stämningen vid furirsbostället invid slagfältet i Oravais är som att snabbt förflyttas århundrade bakåt i tiden. Och då talar vi inte här om något magiskt som skapats på digital väg eller något fantasyland á la Disneyland. Nej här är allt genuint...
Boka en tid med släkt och vänner och boka en middag vid Restaurand Ädelbragd och du får en upplevelse för livet!

Kolla in på : http://adelbragd.snabber.se/hem_adelbr.asp

På söndag hade vi förmånen att delta i en genuin Komossastämnig i form av förlovningskalas med mina barns kusin och hennes fästman i huvudrollen. Med det menar jag massor av folk ur hela min frus familj, släkt och vänner plus anhöriga från den "nya familjen".
Stämingen var på topp med hög ljudnivå och livliga diskussioner runt alla bord. Massor av andra generationens barn sprang omkring och stojade! Rolig eftermiddag på alla sätt!

Kvällen avrundades med ett hårdare dubbelspinningpass. Men det är ju en helt annan historia...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen