Jungarn 2

Jungarn2_liten by duAlis
Jungarn2_liten, a photo by duAlis on Flickr.
My first image on flickr

Den här bilden och plats försöker jag nu som då pricka när jag passerar med tåget neråt i Finland. Den här vyn och plats är där jag har mina rötter, Jungar by i Jeppo. I detta buskage har det  tidigare sjudit av liv och rörelse med många olika byggnader och allehanda verksamhet i sambande med Jungar och Strengells hemman...

Illustartion jag gjorde till min pappas, Wolmar Strengells bok "UR MINNENS 
GÖMMOR". Bilden beskriver Strengells hemman på 
"Torrandet" fram till typ 1940-talet. Den röda pricken illustrerar den 
plats där fotot här ovan togs.© Leif Strengell 2009

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen