Jag fortsätter att vårda mina bilder...

Okej...

I dag var det så meningen att jag skulle ha åkt till Vasa för ett möte med Österbottens Konstnärsförbunds syrelse, där jag nu sitter en period.
P.g.a. sjukdom och andra hinder tvingades mötet dock skjutas upp. Helt plötsligt så fick jag "extra tid". I stället åkte jag till Jakobstad för att kolla upp kostnder på olika telefonabonnemang. Naturligtvis så kan jag hämta all information om det från nätet, man i detta fall ville jag ha servise s.a.s. face-to-face. Samtidigt passade jag också på att köpa en stänkskärm till min MTBcykel. Jag köpte också ett par nya varma vintercykelhandskar. Resan var perfekt! :-)

Väl hemma igen, så här mot kvällskvisten, fortsätter jag nu med att vårda mina länge upplagrade bilder.
Nu menar jag alltså andra konstnärers bilder och annars bara bilder jag samlat på under årens lopp.
Jag tycker att detta är ett bra sätt på att "smyga" sig på sin egna konstnärliga verksamhet via en slags närkontakt och handpåläggning av andras konst. Jag finner inramningshantverket och vård av grafiska blad ytterst tillfredsställande...
Egentligen så sysslar jag inte alls med något systematiskt "samlande", men tanken har dock slagit mig att jag, trots allt, borde göra det.
Då skulle det absolut handla om ett samlande på äldre konstgrafik men också gärna småskulptur och gipsreliefer...
Få se, få se...?

Här ett grafiskt blad, ett färgträsnitt, av konstnären
Voitto Vikainen från år 1953. Motivet är skator i höstomgivning
Tycker det blev jätteläckert. Bra och rätt retrokänsla i äkta
50-talsanda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen