Liten analys om Torsdaxspinn

Okej...

Efter igen en relativt tung natt håller jag på att vakna upp till en ny dag och nya möjligheter. Natten fortsatte på ett sätt som kvällen innan avslutades. Efter torsdaxspinnpasset så smög det på mig en allt tydligare förkylningssymptom med snuva och en irriterad hals. Slembildningen i luftvägarna har t.o.m. blivit ännu värre. Men däremot så har jag på något sätt fått stävjat astmakramperna. Det är nu bara en irriterande slemhosta kombinerat med en annan typ av mera torr astma/cortisonhosta som förstör vardagen.
Men nog skall väl det här ordna upp sig så småningom...
De senste rönen jag fått höra om är att astmatiker genast skall ta en cortisonkur när förkylningssymptomer uppkommer. Det här betyder alltså att jag gjort helt rätt när jag inledde min kur i exakt rätt tidpunkt.

I går genomförde jag mitt första torsdaxspinntillfälle. 45 min av intervallträning var det som jag åtminstone lovade. Och det blev det nog i.o.f.s., ...tror jag.
Jag själv kunde däremot inte, av förekommande anledning, ta i alltför hårt. Här blev det mera av att hoppas att deltagrana "gör som jag säger - i stället för att göra som jag gör".
På något sätt så tror jag ändå att passet funkade helt okej för att vara vårterminens första. Tanken är ju att torsdagsspinn skall vara intervallbaserat. D.v.s. att man variera mellan hög och låg intensitet, aktivitet och vila. På det planet fungerade det helt bra.
Musikvalet visste jag från början att det kanske var väl extremt. Största problemet med musiken i min spinningklass är att musikanläggningen i Stjärnhallen inte är bra alls. Fast hur många gånger jag än påpekat problemet så kvarstår det fakto att spelaren ger ut bara en kanal i bägge högtalarna, vilket gör att mer eller mindre halva delen försvinner och att det i värsta fall blir mest gröt av ljudet, som det nu blev i går...
Deltagarna tog dock i så svetten lackade och de såg väldigt taggade ut. Nu skall vårformen vässas! Deltagarantalet var i går bara 6 st. Hoppas aat det kommer fler nästa vecka!
Det om det...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen