Säsongens och år 2013 första Torsdaxpinn

Jag ser mycket fram mot årets första kurs i spinning! Det kommer verkligen att vara kul att fösöka sig på detta "nya" pass. Jag har byggt upp en egen liten filosofi som helt baserar på intensiva intervalltoppar med tydliga vilopauser för att sedan igen gå upp på nästintill max (ca 80-90% av maxpuls). D.v.s. en kombination av aerob och anaerob träning.
Vidare kommer jag att introdusera 5 st "motståndsnivåer" för att öka samarbetet och samförståendet med deltagarna. Jag vill så långt det är möjligt koncentrera mig på här och nu, i rummet, i interaktion och inte på någon slags fantasi kring "uppförsbackar" och "nedförsbackar". Det enda jag brukar tala om i fantasiväg är "klättring" och "spurt" - alltså hårt motstånd med lägre kadens och lättare motstånd med speed och hög kadens.
Detta pass är en del av helheten i att bygga upp en stadig grundform inför säsongens alla cykel- och motionsäventyr...

Här är spellistan som har mycket tydlig puls och tempo och en hel del "latino" :-) :

London Music Works – Madagascar - Zoosters Breakout
The Skatalites – Piece for Peace
Ska Cubano – Mambo Ska
R.I.O. feat. Nicco – Party Shaker - Video Edit
Ashley Tisdale – He Said She Said - Von Doom Mixshow
Lolita Jolie – Non Non Non - Original Radio Edit
Skrillex – Make It Bun Dem
Maja Ivarsson – Mitt bästa för dig
Gareth Emery – DUI - Original Mix
The Cure – Just Like Heaven
Skrillex – First Of The Year - Equinox
Sunrise Inc – Still The Same - Radio Edit
Ska Cubano – Istanbul (Not Constantinople) - Remixed by Maxpashm

Nervarvning... töjning och stretching:
Ed Sheeran – The A Team
Sheryl Crow – Here Comes The Sun

Välkommen!

PS: ÄNNU FINNS DET PLATS I KLASSEN! Låt budet gå vidare...

Låt inte rädslan av att det kan bli för tungt ta över.
Det är ju trots allt ändå du själv som bestämmer hur tungt det skall vara!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen