Promenad + cykeltur i strålande sol.

Så var det dax för en familjepromenad.
I och för sig kanske inte så mycket att orda om. Detta är faktiskt en slags nypremiär på något min fru och jag höll på med när vi var en yngre familj, men som numera inte riktigt blivit av. Nu kanske det blir en ändring! Få se, få se...
Härlig vandring längs en ny väg som snart säker blir till en fullständig omfartsväg österom Nykarleby centrum. Sträckningen ses som en fjärdedels böj nere till höger på kartan.


























Lite senare in på dagen tog jag mig en kort skön motionsrunda på MTB till Andra sjön, Bonäs, Bonskogen, Forsbacka Joupers, Jeansborg och hem via nya omfartsvägen. Ca 20 km

Efter länken beslöt jag att inleda ytterligare en ny rutin för detta år. Eller åtminstone fram till sommaren... Jag skall väga mig!

Alltså nuläget:

Vikt 20.1.2013:
82,4 kg

Analys: Detta är 5-10 kg för mycket! Och det synns! Magen är alltför stor och bör bort!
Min idealvikt och viktmål torde vara typ 75 kg
Det betyder att jag nu skall jobba bort 7,5 kg!

Hur: 
1) Mera träning på gym.
2) Håll ständig koll på ut-in energin.
3) Minska på: socker (inte svårt), vitt bröd och bröd över lag (svårare i och med att jag är en "brödkvarn" och pizzaälskare).
4) Äta oftare och mindre portioner. Dock ingen speciell "diet"!
4) Minska på alkoholkonsumptionen (svårare i och med att jag älskar whiskey, rött vin och öl). Hur gör jag med detta?: Bort med whiskeyn och rött vin. Bara högst en liten mellanöl/dag.
5) Drick ingen läsk eller saft bara vatten vilket är lätt att göra för mig i och med att jag inte alls har något "godis- eller sötsug".
6) Äta mera frukt och grönsaker.
7) Mäta vikten varje dag.

Lycka till ...mig!

Andra sjön 20.1.2013

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen