Kort analys av distansspinning 20.1.2013

Söndagens maratonspinningpass blev något av en optimal händelse. Mera kan jag knappast åstadkomma inom spinning. Jag har ju ingen utbildning i gebitet...

Med hjälp av sunt fönuft, studerande och läsa på nätet, stort musik- och rytmintresse och en måtta galenskap, så blir det just så här.
Om man snabbt analyserar detta pass så består det av fem delar varav två "platåer" på ca 20-26 min.

Alltså:

1) inledning (töjning etc) (ca 4 min)
2) uppvärmningsfas - 6 åtar (ca 16 min)
3) 1:a intervallplatå - 17 korta låtar på ca 1:20 min - variationer mellan stående (klättring) och sittande (överkadens) (Armin van Buren / Trans music 2012) (ca. 25 min)
4) "jumppaavdelning" och många olika variationer (ca 20 min)
5) 2:a intervallplatå - 16 korta låtar på ca 1:20 min - variationer mellan stående (klättring) och sittande (överkadens) (Armin van Buren / Trans music 2012). Obs: maximal spurt på ca 3 min mot slutet (ca 25 min)
+
Återhämtning 2 min

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen