Besök konsten i Svenskfinland 27-29.7.2012


I dag är det den första anmälningsdagen till årets konstrunda.
Kanske man skulle ta sig samman och försöka visa live vad man håller på med? Men först måste man ju bli godkänd till rundan. Och betala 40€...

Första rundan var jag ansvarig för den österbottniska delen. Därefter har det varit kuratorer som skött det totala ansvaret. Det är i och för sig bra! Så nu gäller det då att engagera sig och ta sig samman att anmäla sig.
Jag tror att Konstrundan i sig ger ett mervärde för mig som konstnär. Det sätter ett mycket personligt fokus på mig som konstnär, kanske mera än vid en traditionell konstutställning på neutral plats. Konstrundan handlar ju om att bjuda in människor till sig och sin verkstad, ateljé. I och för sig så kan ju det vara ett problem för vissa proffskonstnärer. Alla har ju inte en renodlad fristående ateljé. Men nu till denna sommar så har ju jag som plan att färdigställa en verkstad i samband med hemmet. Detta sätter ju då saker i rullning och man får så att säga piskan på ryggen...
Tidsmässigt krockar nog Konstrundan med ett annat evenemang jag skall delta i, nämligen Botniacyklingen. Men det borde heller egentligen inte vara något större problem. Det gäller bara att cykla lite snabbare för att hinna hem i tid ;-)

Jag saxar:

"Ansökningstiden till Konstrundan 2012 för konstnärer, hantverkare och formgivare inleds 21.1.2012 och fortsätter fram till 22.2.2012. Under denna tid kan professionella inom den visuella konsten fylla i det elektroniska ansökningsformuläret.
Konstrundan 2012 arrangeras 27-29.7.2012 i Nyland, Åboland, Åland och Österbotten. Konstrundan är ett årligen återkommande kulturevenemang där publiken tillåts möta konst, hantverk och formgivning i den miljö där skapandet sker. Deltagarna öppnar under Konstrundan upp sina ateljéer och..." Läs mera>> 

Länkar till Konstrundan:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen