Spinningpasset 17.1.2012

Tänk vad fantastiskt det kan bil!? Bara för att musikanläggningen fixades fick jag ett helt annat "flow" i handledningen och jag hoppas att det märktes.
Dagens pass varierades med några längre distanslåtar och några intervalletapper med "nivåhöjningar" och tempohöjningar! Alltså passet byggdes upp på ett ganska normalt sätt med variation mellan kraft och puls. En standardkväll utan egentlig fokusering på något speciellt.
I kväll fick deltagarna ofta höra att "det är musiken som bestämmer". Med det vill jag betona att det faktiskt är pulsen och takten i musiken som skall driva passet framåt! Uppmaningen att vida på den röda ratten är naturligtvis att försöka driva upp pulsen. Det är här där en pulsklocka kan vara till stor hjälp.
Nu ser jag mycket fram till nästa pass på torsdag och också få revansch på det senaste distanspasset som mattades av på grund av den krånglande ljudenheten!
Innan jag for till Stjärnhallen hörde jag en intressant låt som passade mycket bra som en lätt "klättringslåt" (styrkeövning). Det var Anders Glenmark – Kom Karavaner Kul! Lyssna gärna!

Spinningcykel av samma 
modell som finns i Stjärnhallen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen