Vardagbetraktelse no 1

Jaha, vad skall man säga?

När jag antog och bestämde mig för att öppna en egen blogg så beslöt jag också att försöka skriva i en stil som jag antar att en gammaldags dagbok i tiderna såg ut och även fungerade som - nämligen som en slags minnesbok för refflektion över saker som passerat.
Den stora skillnaden är ju naturligtvis att en blogg eller webb-logg är offentlig och skall så vara! Det är ju åtminstone därför det finns en viss nerv med när man skriver. Och det är därför jag också kom på att starta mitt skrivande och uppladdande och länkande. Få se vad det blir av det hela? En annan sak som också är helt säker är det att jag aldrig kommer att inleda med "Kära dagbok..." ;-)

I går tittade jag helt snabbt in på statistik över om det är överhuvudtaget någon som följer mina första små steg som "bloggare". Hast du mier gesehen... i medeltal 46 utomstående personer/"klickar" tittar in på "SYNBARLIGEN". Jag säger bara: häftigt och kul!
I och för sig så har ju jag också inblandat ett par allmänna intressen i form av konst, hus och hem, landsvägscykling och spinning. Det är säkert just främst spinning och cyklingen som man blir mest nyfiken på. Eller...?

I dag är min/vår hund Ossi på en spännande skönhetstävling i Karleby. Där ordnas hundutställning med massor av vovvoar. Ossi kommer säkert tycka att det är mycket spännande, kanske rentav kusligt. Men jag tror dock att det är viktigt för den lilla mannen, som ännu deltar i valpklassen, att få vara med om detta spektakel. Alla lukter, alla ljud och övriga intryck kommer att stärka hans psyke och personlighet. Jag önskar honom all lycka och framgång!
Det är däremot absolut ingen skillnad hur han plaserar sig i rangordningen. Här är det faktiskt deltagandet i sig som är viktigast!
Lycka till lilla vän! Och lycka till kära frun som ids satsa, egentligen mot sin vilja, att trippa obekvämt runt i ringen!

Mitt arbetsbord nu... kl 10.45. 21.1.2012
Annars i dag väntar en högst vanlig liten lördag med för mig allehanda hemmasysslor. Jag skall röja en aning på ett par kaotiska bord.
Jag börjar så småningom få ont om arbetytor för mina små konstnärliga pysslor. Jag tänkte skära till ett par passepartuoter (kartongramar) för ett foto och kanske något grafiskt blad...

Annat som också upptar en del av min tid är sysslan "bänkidrottare". Det kommer några intressanta saker som man är tvungen att följa med. Åtminstone så där i ögonvrån. Det kommer den intressanta TV-sporten skidskytte. Det kommer också vanlig längdskidning och även störtloppet från Hahnenkamm-Rennen. Det ni... där går det undan!
Sportdagen kröns med min favoritbollsport, handboll. Handboll är mycket intressant TVsport! Härlig fart utlovas alltid! Synd att Finland är ett så dåligt handbollsland!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen