För att kunna inleda och fortsätta mitt bloggande så måste jag först nog ändå gå till grunden på vad det är jag håller på med. Jag Googlade "Blogg?" och då dök naturligtvis Wikipedia upp. Jag saxar:

"En blogg (avkortning av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de 
webbjournal[1] eller webbdagbok[1] är en webbplats som innehåller periodiskt 
publicerade inlägg och/eller engelska orden ’web’ och ’log’), dagboksanteckningar 
på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp. Bloggar 
har de senaste åren..." Läs alltså vidare här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Blogg

Ha en bra dag och en fin start på det nya arbetsåret!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen