Utställningen "Syns jag så finns jag"

"Syns jag så finns jag" är en utställning i Bergagalleriet i Bergshamra starx utanför Stockholm. Utställningen handlar om s.k. relationell estetik och är på så sätt intimt förakrad med sin publik och också tematisarat så att det engagerar målgruppen. 

I utsällningen deltar jag med en video som jag kallat "Michelle is Learning Line Dance". Denna video är en berättelse/dokumetär om en helt vanlig onsdagskväll i ett samlingsrum (Community Hall) i en förort till Liverpool. Detta samhälle i samhället var, är nu rivet, ett höghuskomplex bestående av enbart äldre människor, främst kvinnor.
Dessa onsdagar, i princip alla onsdagskvällar, har man line dace som förenende faktor för umgänge och motion...

Utställningen "Syns jag så finns jag" pågår ännu till medlet av februari 2012.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nya Questen har anlänt

Låtlista för spinningpass

Gammal, liten, grafikpress till heders igen